Saturday 25 November 2017

البيع بالتجزئة الفوركس - المعاملات الوضوح


ريليس: pr5883-10 كفتك ريليسس القواعد النهائية فيما يتعلق بعمليات البيع بالتجزئة في الفوركس واشنطن العاصمة أعلنت لجنة تداول السلع الآجلة الأمريكية (كفتك) اليوم عن نشر اللوائح النهائية المتعلقة بالمعاملات بالعمالت الأجنبية من خارج البورصة. وتنفذ القواعد أحكام قانون دود-فرانك لإصلاح وول ستريت وقانون حماية المستهلك وقانون الأغذية والمحافظة على الطاقة والطاقة لعام 2008، الذي يوفر، معا، للجنة التجارة الحرة سلطة واسعة لتسجيل وتنظيم الكيانات الراغبة في العمل كجهات مقابلة، أو إلى عمليات النقد الأجنبي الوسيطة والتجزئة (الفوركس). وستساعد قواعد الطريق هذه على حماية الجمهور الأمريكي في أكبر منطقة من عمليات الاحتيال في تجارة التجزئة التي يشرف عليها مركز التجارة الحرة الأمريكي (فكتك): تداول العملات الأجنبية بالتجزئة، كما قال غاري جينسلر رئيس مجلس التجارة العالمي. وسيتعين على جميع المسجلين في شركة كفتك المشاركة في التماس وبيع عقود الفوركس بالتجزئة للمستهلكين الامتثال لقواعد حماية الجمهور المستثمر. وهذه هي أيضا القاعدة النهائية الأولى التي نشرتها اللجنة لتنفيذ قانون دود - فرانك لإصلاح شارع وول ستريت وحماية المستهلك. ونحن نتطلع إلى نشر قواعد إضافية لحماية الجمهور الأمريكي. وقد وضعت قواعد النقد األجنبي النهائية شروطا، من بين أمور أخرى، من بينها التسجيل واإلفصاح وحفظ السجالت واإلبالغ المالي والحد األدنى لرأس المال والسلوك التجاري اآلخر والمعايير التشغيلية. على وجه التحديد، تتطلب اللوائح تسجيل الأطراف المقابلة التي تقدم عقود البيع بالعملات الأجنبية بالتجزئة إما لتجار العمولات الآجلة (فمس) أو تجار التجزئة الأجانب (رفدس)، وهي فئة جديدة من المسجل. كما سيطلب من الأشخاص الذين يطلبون الأوامر أو يمارسون سلطة تجارية تقديرية أو يقومون بتشغيل برك سباحة فيما يتعلق بسوق النقد الأجنبي للأفراد أن يسجلوا إما كوسطاء سماسرة أو مستشاري تجارة السلع أو مشغلي تجمع السلع (حسب الاقتضاء) أو كأشخاص مرتبطين بهذه الكيانات. أما الكيانات الخاضعة للتنظيم، مثل المؤسسات المالية في الولايات المتحدة والوسطاء أو التجار المسجلين لدى هيئة الأوراق المالية والبورصة، فلا تزال قادرة على العمل كأطراف مقابلة في هذه المعاملات تحت إشراف الجهات التنظيمية الرئيسية. وتشمل القواعد النهائية المتطلبات المالية المصممة لضمان السلامة المالية للشركات التي تمارس معاملات الفوركس بالتجزئة وحماية العملاء القوية. على سبيل المثال، فمس و رفيدس مطلوبة للحفاظ على رأس المال الصافي من 20 مليون زائد 5 في المئة من المبلغ، إن وجدت، التي الالتزامات إلى عملاء الفوركس التجزئة تتجاوز 10 مليون دولار. سوف تخضع الرافعة المالية في حسابات عملاء الفوركس بالتجزئة لمتطلبات الإيداع الأمني ​​التي تحددها الرابطة الوطنية للعقود الآجلة ضمن الحدود التي توفرها اللجنة. وسیطلب من جمیع الأطراف المقابلة للشرکات الأجنبیة بالتجزئة والوسطاء توزیع بیانات الإفصاح عن المخاطر الخاصة بفوركس للعمالء والالتزام بمتطلبات حفظ السجلات والتقاریر الشاملة. القواعد النهائية تصبح نافذة المفعول 18 أكتوبر 2010. جهات الاتصال الإعلامية R. ديفيد غاري 202-418-5085 آخر تحديث: 30 أغسطس 2010 معاملات الصرف الأجنبي بالتجزئة المحسن المحتوى - أدوات الوثائق تم تصميم هذه الأدوات لمساعدتك على فهم الوثيقة الرسمية بشكل أفضل والمساعدة في مقارنة النسخة الإلكترونية إلى النسخة المطبوعة. تسمح عناصر الترميز هذه للمستخدم بمعرفة كيف يتبع المستند كتيب صياغة المستند الذي تستخدمه الوكالات لإنشاء مستنداتها. ويمكن أن تكون هذه المعلومات مفيدة لفهم كيفية تنظيم الوثيقة بشكل أفضل ولكنها ليست جزءا من الوثيقة المنشورة نفسها. المحتوى المحسن - أدوات الوثائق المحتوى المحسن - أدوات المطور لجنة الأوراق المالية والبورصات. طلب مؤقت مؤقت بشأن التعليقات المؤقتة. وبموجب المادة 742 (ج) من قانون دود-فرانك لإصلاح وول ستريت وقانون حماية المستهلك (لدكودود-فرانك أكرثكو)، فإن بعض معاملات الصرف الأجنبي مع أشخاص ليسوا مشتركين في العقد غير مؤهلين (يشار إليهم عادة بمعاملات الفوركس لدكوريتايل، رديقو) كما هو موضح أدناه) مع وسيط مسجل أو تاجر (لدوبروكر-ديلديركو) سيتم حظر اعتبارا من 16 يوليو 2011، في غياب اللجنة اعتماد قاعدة للسماح بهذه المعاملات بموجب الشروط والأحكام التي تحددها اللجنة. وتعتمد اللجنة القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة 15b12-1T للسماح للوسيط والتاجر المسجلين بالاشتراك في تجارة الفوركس بالتجزئة حتى 16 يوليو 2012، شريطة أن يتوافق الوسيط - الوسيط مع قانون سوق الأوراق المالية لعام 1934 (لدكوكسشانج أكتيركو) والقواعد واللوائح الواردة أدناه، وقواعد التنظيم الذاتي (ق) منها الوسيط - تاجر عضو (لدكسرو رولزردكو)، بقدر ما تنطبق على معاملات الفوركس التجزئة. تاريخ السريان: تصبح القاعدة 15b12-1T سارية المفعول في 15 يوليو 2011، وستظل سارية المفعول حتى 16 يوليو 2012. تاريخ التعليق: يجب تلقي تعليقات حول القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة في 13 أيلول (سبتمبر) 2011 أو قبل ذلك. العنوان: التعليقات تقديم أي من الطرق التالية: التعليقات الإلكترونية ورقة تعليقات إرسال تعليقات ورقية في ثلاث نسخ إلى إليزابيث ميرفي، أمين لجنة الأوراق المالية والبورصة، 100 F شارع، ن. واشنطن، دس 20549. يجب أن تشير جميع الطلبات إلى رقم الملف S7-30-11. يجب تضمين رقم الملف هذا في سطر الموضوع إذا تم استخدام البريد الإلكتروني. لمساعدة اللجنة على معالجة تعليقاتك واستعراضها بشكل أكثر كفاءة، يرجى استخدام طريقة واحدة فقط. وستنشر اللجنة جميع التعليقات على موقعها على شبكة الإنترنت: (sec. gov8203rules8203interim-فينال-temp. shtml). التعليقات متاحة أيضا لعرض موقع الويب والطباعة في غرفة المراجع العامة للجنة، 100 F ستريت، ن. واشنطن العاصمة، 20549 في أيام عمل رسمية بين الساعة العاشرة صباحا والساعة الثالثة بعد الظهر. سيتم نشر جميع التعليقات الواردة دون تغيير اللجنة لا تحرير المعلومات الشخصية تحديد من تقديمات. يجب ألا تقدم سوى المعلومات التي ترغب في إتاحتها بشكل عام. ستارت مزيد من المعلومات لمزيد من المعلومات الاتصال: جو أن سويندلر، مساعد المدير ريتشارد فوروزمارتي، المستشار الخاص أو إنجي لي، المستشار الخاص، في (202) 551-5777، شعبة التجارة والأسواق، لجنة الأوراق المالية والبورصة، 100 F شارع، ن . واشنطن، دس 20549. نهاية معلومات إضافية نهاية التمهيد التمهيد معلومات إضافية معلومات إضافية: تعتمد اللجنة القاعدة 15b12-1T الجديدة بموجب قانون الصرف كقاعدة مؤقتة مؤقتة مؤقتة. وستنتهي صلاحية هذه القاعدة ولم تعد سارية المفعول في 16 يوليو / تموز 2012. وتلتمس اللجنة تعليقات على جميع جوانب هذه القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة. وستنظر اللجنة بعناية في أي تعليقات ترد وتعتزم اتخاذ مزيد من الإجراءات إذا قررت أن من الضروري اتخاذ إجراءات أخرى أو مناسبة، إما قبل انتهاء هذه القاعدة أو بعد انتهائها. وعند اتخاذ هذا القرار، يجوز للجنة أن تنظر في عدد من النهج البديلة فيما يتعلق بمعاملات الفوركس بالتجزئة، بما في ذلك اقتراح قواعد جديدة للتعليق العام تصدر قاعدة نهائية لتعديل القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة التي تصدر قاعدة نهائية تعتمد القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة بوصفها نهائية أو السماح بإنهاء صلاحية القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة دون اتخاذ أي إجراء آخر، مما سيسمح بتطبيق الحظر القانوني. I. خلفية في 21 يوليو 2010، وقع الرئيس أوباما على قانون دود-فرانك. (1) ينص قانون بورصة السلع (2) بصيغته المعدلة بموجب قانون دود - فرانك (2) على أن الشخص الذي توجد له وكالة تنظيمية اتحادية (3)، بما في ذلك تاجر وسيط مسجل بموجب المادة 15 (ب) (باستثناء الفقرة (ب) 11) من هذا القانون أو 15 ج من قانون الصرافة 4، لا تدخل في المعاملة المشار إليها في البند 2 (ج) (2) (ب) '1' (1) الذي لم یکن مشترکا في العقد غیر مؤھل للدخل، إلا بعد البدء في طباعتھا وفقا لقاعدة أو لائحة للوکالة التنظیمیة الاتحادیة التي تسمح بالمعاملة بموجب ھذه الشروط والأحکام التي تحددھا الوکالة التنظیمیة الاتحادیة (لوريکتایل فوركس روليردكو). 7 تشمل المعاملات الموصوفة في القسم 2 (ج) (2) (ب) (ط) (2) (ب) (2) (ب) اتفاقية لدكوان أو العقد أو المعاملة بالعملة الأجنبية التي هي عقد بيع سلعة للتسليم في المستقبل (أو خيار على مثل هذا العقد (أو خيار) باستثناء خيار يتم تنفيذه أو تداوله في بورصة األوراق المالية الوطنية المسجلة وفقا للبند 6) أ (من قانون سوق األوراق المالية لعام 1934) 15 أوسك 78 f) أ ((رديكوثينسب 8 يجب أن تعامل جميع قواعد العقود والعقود والمعاملات بالعملة الأجنبية الموصوفة في البند 2 (ج) (2) (ب) '1' (1) (ب) من الاتفاقية، وجميع الاتفاقات والعقود والمعاملات بالعملة الأجنبية التي هي وظيفيا أو مشابه اقتصاديا للاتفاقيات أو العقود أو المعاملات الموصوفة في البند 2 (ج) (2) (ب) (1) (1) (ب) من اتفاقية الاستثمار الأوروبية، وبالمثل 9 يجب أن تنص أي قاعدة من قواعد تداول العملات الأجنبية على متطلبات مناسبة فيما يتعلق بالإفصاح، رأس المال والهامش، والإبلاغ، وسلوك العمل، والوثائق، ويمكن أن تشمل سو تش معايير أو متطلبات أخرى كما تقرر الوكالة التنظيمية الاتحادية أن تكون ضرورية. 10 يسري مفعول هذا التعديل على سي في 16 يوليو 2011، أي بعد 360 يوما من تاريخ سن قانون دود-فرانك. 11 بعد ذلك التاريخ، لأغراض القسم 2 (ج) (2) (ب) من سي، فإن وكلاء الوساطة الذين تكون اللجنة هي الهيئة التنظيمية لدكوفيدرال قد لا ينخرطوا في عقود الفوركس الآجلة في البورصة والخيارات مع العملاء باستثناء عملا إلى قاعدة تجارة الفوركس بالتجزئة الصادرة عن اللجنة. 12 لا ينطبق هذا الحظر على (1) معاملات الفوركس مع العملاء الذين يؤهلون ك إكب، أو (2) المعاملات التي هي عقود الفوركس الفورية أو عقود الفوركس الآجلة بغض النظر عما إذا كان العميل هو إكب. (13) ومع ذلك، تتسق القاعدة 15b12-1T، مع غيرها من الوكالات التنظيمية الاتحادية، في التعامل مع العملات الأجنبية، على معاملات "سبوردكو" بالعملة الأجنبية من قبل الوكلاء الوكلاء. 14 تتناول مناقشة تعريف لكوريتايل فوريكس تراديتيوندكو أدناه الفروق بين معاملات الفوركس الفورية المتداول وعقود الفوركس الفورية والآجلة. وقبل حزيران / يونيه 2011، لم تكن اللجنة على علم بمخاوف الصناعة فيما يتعلق بتشغيل المادة 742 من قانون دود - فرانك في غياب قواعد اللجنة. بيد أنه في منتصف حزيران / يونيه 2011، وجه المشاركون في السوق للمرة الأولى انتباه موظفي اللجنة إلى إمكانية أن يكون للمادة 742 من قانون دود - فرانك آثار سلبية خطيرة على بعض أسواق الأوراق المالية في غياب القواعد التي تضعها اللجنة قبل تاريخ سريان سريان الحكم (أي 16 يوليو 2011). وعلى الرغم من أن هذه المراسلات من المشاركين في السوق جلبت انتباه موظفي اللجنة إلى هذه المسألة، فإن اللجنة تدرك أن هذا هو في الواقع شاغل أوسع نطاقا يتشاطره العديد من المشاركين الآخرين في السوق. وتتعلق إحدى النتائج المحتملة بقدرة الوساطة على تسهيل تسوية معاملات الأوراق المالية الأجنبية لعملاء التجزئة. على سبيل المثال، قد يقوم تاجر وسيط بشراء عملة أجنبية أو تبادل عملة أجنبية بالدولار الأمريكي نيابة عن عميل التجزئة فيما يتعلق بالزبائن بشراء أو بيع الضمان المدرج بالعملات الأجنبية والمقومة بالعملة الأجنبية. وعلى وجه الخصوص، أبلغ ممثل لبعض المشاركين في السوق الموظفين بأن القسم 742 يمكن أن يعمل على منع تجار الوساطة من الاستمرار في الانخراط في بعض معاملات الصرف الأجنبي المتأصلة في بعض معاملاتهم في الأوراق المالية للعملاء، والتي تعمل على التقليل من مخاطر عملائهم التعرض للتغيرات في أسعار صرف العملات الأجنبية. وتفهم اللجنة كذلك أنه قد تكون هناك حالات أخرى يشارك فيها تجار الوساطة في معاملات صرف العملات الأجنبية فيما يتعلق بتسهيل التنفيذ العادي أو إزالة أو تسوية معاملات الأوراق المالية للعملاء والتي قد تستدعي وضع القواعد من قبل اللجنة لتفادي السوق وذلك بسبب التطبيق المحتمل للمادة 742 من قانون دود - فرانك. وفي الوقت نفسه، تلاحظ اللجنة أن التغطية الإعلامية خلال السنوات القليلة الماضية سلطت الضوء على ممارسات يحتمل أن تكون مسيئة من جانب بعض الوسطاء فيما يتعلق بمعاملات النقد الأجنبي بالتجزئة. (17) وتلاحظ اللجنة أيضا أن هيئات تنظيمية أخرى أعربت عن شواغل فيما يتعلق بممارسات الفوركس بالتجزئة للكيانات التي تنظمها. 18 من أجل تزويد اللجنة بفرصة الحصول على تعليقات بشأن الممارسات في هذا المجال والنظر في وضع قواعد إضافية لمعالجة شواغل حماية المستثمرين) مثل ممارسات البيع المسيئة والتقلب والمخاطر في سوق الفوركس المطبوع (ثينكس 19) فإنها تؤثر على المعاملة التنظيمية للمعاملات الفوركس بالتجزئة من قبل وسيط-المتعاملين مع الحفاظ أيضا ممارسات السوق التي يمكن أن تكون مفيدة التي تم تحديدها للجنة قبل أسابيع فقط من 16 يوليو 2011 تاريخ سريان القسم 742 للجنة دود-فرانك أكمداشث اليوم تعتمد المؤقتة المؤقتة قاعدة مؤقتة 15b12-1T بموجب قانون الصرف لتمكين تجار الوساطة من الانخراط في تجارة الفوركس بالتجزئة بموجب النظام التنظيمي الحالي لمدة سنة واحدة. ومن خلال تلقي التعليقات المتعلقة بالممارسات في هذا المجال، ستكون اللجنة في وضع أفضل لتحديد نطاق تجارة الفوركس بالتجزئة التي يقوم بها تجار الوساطة الذين قد يكونون مفيدين ويعرضون مخاطر محدودة للعملاء وأي جوانب من النشاط التجاري قد تشكل مخاطر كبيرة لا مبرر لها للعملاء. وستنظر اللجنة بعناية في التعليقات بشأن ما قد يلزم من قواعد إضافية، إن وجدت. II. المناقشة تعتمد اللجنة القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة 15b12-1T للحفاظ على قدرة تجار الوساطة على الانخراط في تجارة الفوركس بالتجزئة خلال فترة سنة واحدة بموجب الإطار التنظيمي الحالي الذي ينطبق الآن على تجار الوساطة الذين يقدمون هذه الخدمات. وتلتمس اللجنة التعليق على كل جانب من جوانب القاعدة والطبيعة والظروف المحيطة بأعمال تجارة الفوركس بالتجزئة التي يقوم بها تجار الوساطة. وتعتزم اللجنة النظر بعناية في التعليقات الواردة لتحديد ما هي الإجراءات التنظيمية الأخرى، إن وجدت، التي ستكون مناسبة. ولدى اتخاذ هذا القرار، يجوز للجنة أن تنظر في عدد من البدائل فيما يتعلق بمعاملات الفوركس بالتجزئة، بما في ذلك اقتراح قواعد جديدة للتعليق العام تصدر قاعدة نهائية تعدل القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة التي تصدر قاعدة نهائية تعتمد القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة باعتبارها نهائية أو مما يسمح بإنهاء سريان القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة دون اتخاذ أي إجراء آخر، مما سيسمح بتطبيق الحظر القانوني. ألف - القاعدة 15b12-1T (أ): التعاريف تحدد القاعدة 15b12-1T (أ) تعاريف المصطلحات الخاصة بالقاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة. العديد من المصطلحات (أي الوسيط، تاجر، شخص، وسيط مسجل أو تاجر، والتنظيم الذاتي التنظيم) لها نفس المعاني كما في قانون الصرف. يشير مصطلح لدكواكت، رديقو كما هو مستخدم في القاعدة، إلى قانون إكسهانج. (20) اختارت اللجنة هذه المصطلحات والتعاريف لأن معانيها مفهومة بسهولة في هذه الصناعة. ويعرف مصطلح لكوريتايل فوريكس بوسيندردكو بأنه لدكوينغاجينغ في واحد أو أكثر من معاملات الفوركس بالتجزئة بقصد استخلاص الدخل من تلك المعاملات سواء بشكل مباشر أو غير مباشر. المعيار 21 يعكس هذا التعريف التعريف الوارد في قواعد فديكس النهائية لقروض الفوركس بالتجزئة و أوكس المقترحة قواعد. (22) يقصد بهذا المصطلح أن يشمل معاملات الفوركس بالتجزئة التي قد لا تولد دخلا لوسيط التاجر أو عملا ت الفوركس بالتجزئة غير مربح في نهاية المطاف. وقد اختارت اللجنة هذا التعريف لأنها تركز على نية الدخول في سلسلة من معاملات الفوركس ذات الغرض التجاري، سواء أكانت المعاملات تؤدي إلى دخل أو أرباح. ويعرف مصطلح لكوريتايل فوريكس ترانزاكتيونردكو كحساب لدكواني أو اتفاق أو عقد أو معاملة بالعملة الأجنبية التي يتم تقديمها أو الدخول فيها من قبل وسيط أو تاجر مع شخص ليس مشاركا مؤهلا للعقد كما هو محدد في القسم 1 أ (18) من قانون تبادل السلع (7 أوسك 1 a (18)) وهو: (1) عقد بيع سلعة للتسليم في المستقبل أو خيار على هذا العقد (2) خيار، بخلاف خيار يتم تنفيذه أو تداوله على (أوسك 78 (f) (a)) أو (3) التي تم تقديمها أو الدخول فيها، على أساس الاستدانة أو الهامش، أو بتمويل من وسيط أو تاجر أو أي شخص يعمل بالتنسيق مع الوسيط أو الوكيل على أساس مماثل، بخلاف ما يلي: (أ) ضمان غير منتج للأمن الآجل على النحو المحدد في القسم 1 أ (47) من قانون بورصة السلع (7 أوسك 1 a ( 47)) أو (ب) عقد البيع الذي: (1) النتائج في التسليم الفعلي في غضون يومين أو (2) خلاق التزام واجب التسليم بين البائع والمشتري الذي لديه القدرة على تسليم وقبول التسليم، على التوالي، فيما يتعلق خط الأعمال الخاصة بهم. ردكوثينسب 23 ويستند هذا التعريف على سي، ويتضمن المصطلحات الموضحة في أقسام سي 2 (ج) (2) (باء) و 2 (ج) (2) (جيم) (24)، وهو مماثل إلى حد كبير للتعريف الوارد في القسم النهائي 349.2 ثينسب 25 من فديك والقسم 48.2 المقترح من أوكس. 26 يتضمن هذا التعريف سمتين هامتين على الأقل. أولا، يتم استبعاد بعض المعاملات بالعملة الأجنبية من تعريف مصطلح لكوريتايل فوريكس المعاملات. ردكو على سبيل المثال، سي يستبعد صراحة عقد لدكوا للبيع بالعملة الأجنبية التي تؤدي إلى التسليم الفعلي في غضون 2 days. rdquothinsp 27 كما هو محدد في قرارات المحكمة فضلا عن قواعد الفوركس التجزئة من الوكالات التنظيمية الاتحادية الأخرى، ويشير هذا المصطلح إلى معاملة الفوركس لدكوسبوتردكو، حيث يتم شراء عملة واحدة لآخر، يتم تسوية الصفقة في غضون يومين، والتسليم الفعلي يحدث في أقرب وقت ممكن عمليا. 28 وبالمثل، استنادا إلى اللغة في سي، 29 a فوركيتايل فوريكس ترانزاكتيوندركو لا يتضمن عقد البيع الذي يخلق التزاما واجب للتسليم بين المشتري والبائع التي لديها القدرة على تسليم وقبول التسليم، على التوالي، فيما يتعلق خط أعمالهم. (30) تشير هذه الصيغة القانونية إلى عقد فوري فوريكس للتجزئة مع كيان تجاري ينشئ التزاما قابلا للإنفاذ لإجراء التسليم أو تسليمه شريطة أن يكون لدى الطرف المقابل التجاري القدرة على التسليم وقبول التسليم فيما يتصل بخط عمله. كما أن التعريف لا يشمل معاملات الفوركس المنفذة أو المتداولة في سوق تبادل أو سوق عقود محددة، بما يتفق مع نهج الوكالات التنظيمية الاتحادية الأخرى. 32 ثانيا، فإن معاملة فوركس فورلد فوركس (المعروفة أيضا بعقد زيلينر)، 33 بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر مثل هذه الصفقة المتداولة على شبكة الإنترنت، من خلال الهاتف المحمول، أو على منصة إلكترونية، يندرج في تعريف المعاملات الفوركس لكوريتايل، رديكوثينسب 34 وبالتالي لا يستثنى من التعريف باعتباره معاملة لدكوسبوتردكو. ويتفق هذا التفسير مع النهج الذي تتبعه الوكالات التنظيمية الاتحادية الأخرى التي تعمل بموجب المادة 742 من قانون دود - فرانك لمعالجة جميع الاتفاقات والعقود والمعاملات بالعملة الأجنبية الموصوفة في البند 2 (ج) (2) (باء) (ط) وجميع الاتفاقات والعقود والمعاملات بالعملة الأجنبية التي تشبه وظيفيا أو اقتصاديا الاتفاقات أو العقود أو المعاملات المبينة في البند 2 (ج) (2) (ب) (ط) (1) على نحو مماثل. 35 مثل معاملة الفوركس الفورية، قد تتطلب معاملة الفوركس الفوري المتداول مع عميل التجزئة في البداية تسليم العملة خلال يومين. ومع ذلك، في الممارسة العملية، قد يتم تجديد العقود مع عميل التجزئة لعقد الفوركس الفوري إلى أجل غير مسمى كل يوم، ولا يتم تسليم أي عملة فعليا حتى يغلق أحد الطرفين الموقف بشكل مؤكد. وتعتقد اللجنة مبدئيا أن العقد المبرم مع عميل التجزئة لعقد الفوركس الفوري المتداول هو أكثر تشابه اقتصاديا لمستقبل تجارة الفوركس بالتجزئة، كما هو موضح في القسم 2 (ج) (2) (ب) (1) من عقد الفوركس الفوري. باء - القاعدة 15b12-1T (ب): التجار الوكلاء المتورطون في قواعد تجارة العملات الأجنبية تسمح المادة 15b12-1T (ب) لأي وسيط أو وكيل مسجل بالدخول في تجارة الفوركس بالتجزئة بشرط أن يتوافق هذا الوسيط أو الوكيل مع قانون الصرف ، والقواعد واللوائح الواردة أدناه، وقواعد سرو، بما في ذلك على سبيل المثال لا الحصر، الإفصاح أو حفظ السجلات (أو التوثيق) ورأس المال والهامش والإبلاغ ومتطلبات السلوك التجاري، بقدر ما تنطبق على معاملات الفوركس بالتجزئة. ولكي يشارك تجار الوساطة في معاملات الفوركس بالتجزئة بعد 16 يوليو 2011، يجب على اللجنة اعتماد قواعد تحدد المتطلبات المناسبة فيما يتعلق بالإفصاح وحفظ السجلات ورأس المال والهامش والإبلاغ وسلوك العمل والتوثيق 37 ومعايير أخرى أو وهي متطلبات ترى اللجنة أنها ضرورية. ونظرا لأن تجار الوساطة الذين يعملون في تجارة الفوركس بالتجزئة يخضعون بالفعل لمتطلبات تنظيمية عديدة فيما يتعلق بهذه الأعمال بموجب قانون الصرف والقواعد واللوائح الواردة أدناه وقواعد سرو، فإن اللجنة لا تنوي إنشاء أي التزامات جديدة بموجب هذا قاعدة مؤقتة مؤقتة مؤقتة لتجار الوساطة الذين يعملون في تجارة الفوركس بالتجزئة. وتقدم اللجنة أدناه أمثلة توضيحية للالتزامات، بما في ذلك بعض المتطلبات الخاصة بالجماعات الإذاعية والتكنولوجية، التي تنطبق على معاملات الفوركس لتجار الفوركس بالتجزئة. 39 متطلبات الإفصاح يجب أن يتوافق تجار الوساطة الذين ينخرطون في تجارة الفوركس بالتجزئة مع متطلبات الإفصاح في القاعدة 2210 من ناسد. 40 تتطلب القاعدة 2210 من ناسد جميع الاتصالات مع الجمهور من قبل أعضاء فينرامداشينكلودينغ المتعلقة بالاتصالات ذات الصلة بالفوركس تستند إلى مبادئ التعامل العادل و وحسن نية، وأن تكون عادلة ومتوازنة، وأن توفر أساسا سليما لتقييم الوقائع المتعلقة بالسوق عموما ومعاملة محددة للعملاء. 41 ناسد القاعدة 2210 يحظر كذلك وسيط التجار من جعل لدكواني كاذبة، مبالغ فيها، بيان غير مبرر أو مضلل أو المطالبة في أي اتصال مع الجمهور. ردكو كما جاء في فينرا إشعار فوركس، والاتصالات وسيط التجار مع لدكوموست العامة تكشف بشكل كاف عن المخاطر المرتبطة بتداول العملات الأجنبية، بما في ذلك مخاطر التداول عالية الاستدانة، رديقو وسيط تاجر تاجر لدكوموست أيضا التأكد من أن اتصالاتها مع الجمهور ليست مضللة بشأن، من بين أمور أخرى: احتمال الأرباح أو مخاطر تداول العملات الأجنبية، بما في ذلك تداول رأس المال دور الشركات في أو التعويض من التجارة الشركات أو العملاء الوصول إلى سوق العملات بين البنوك أو أداء أو دقة منصات التداول الإلكترونية أو البرامج التي تباع أو مرخصة من قبل أو من خلال الشركة للعملاء فيما يتعلق بتداول العملات الأجنبية، بما في ذلك مطالبات الدعاية الزائفة بشأن معدلات الانزلاق (قاعدة ناسد سابقا 2110)، التي تتطلب من التجار الوساطة، في تسيير أعمالهم، لمراقبة معايير عالية من الشرف التجاري ومبادئ التجارة العادلة والمنصفة، ينطبق على كل من وسيط - ديلرس بدء الأعمال المطبوعة، بما في ذلك تجارة الفوركس التجزئة. (43) ذكرت فينرا، على سبيل المثال، أنه امتثالا لقاعدة فينرا لعام 2010، يجب على شركة عضو أن تكشف على نحو واف لعملائها من الأفراد أن الشركة تعمل كطرف مقابل في المعاملة، والمخاطر المرتبطة بتداول العملات الأجنبية، ومخاطر وشروط التداول. 44 متطلبات حفظ السجلات متطلبات قانون تبادل العملات تتطلب القواعد 17a-3 و 17a-4 من وسيط التاجر أن يبقي، ويحتفظ، ويحافظ على السجلات المتعلقة بأعماله. على سبيل المثال، تتطلب قواعد قواعد إكسهانج 17a-3 (a) (2) و 17a-3 (a) (11) من وسيط التاجر إجراء دفتر الأستاذ العام والحفاظ عليه، والذي يقدم تفاصيل تتعلق بجميع الأصول والخصوم و الحسابات الاسمية. ويتعين على الوسيط والتاجر أيضا أن يحافظ، لمدة لا تقل عن ثلاث سنوات، على أصول جميع الرسائل الواردة ونسخ من جميع الاتصالات (وأي موافقات عليها) التي يرسلها الوسيط - الوسيط فيما يتعلق بأعماله على هذا النحو، بما في ذلك جميع الاتصالات التي تخضع لقواعد سرو بشأن الاتصالات مع الجمهور. 45 كما هو مبين أعلاه، تخضع الاتصالات مع الجمهور بشأن الفوركس بالتجزئة للقاعدة 2210 من نظام ناسد. وبالإضافة إلى ذلك، فإن المادة 17 أ -4 (ب) (7) من قانون التبادل تتطلب من وسيط التاجر أن يحافظ، لفترة لا تقل عن ثلاث سنوات، جميع الاتفاقات المكتوبة (أو نسخ منها) التي أبرمها الوسيط - تاجر فيما يتعلق بأعمالها في حد ذاتها، بما في ذلك الاتفاقات المتعلقة بأي حساب. وبناء على ذلك، يجب على تجار الوساطة أن يحافظوا، لمدة لا تقل عن ثلاث سنوات، على أصول جميع البلاغات الواردة ونسخ من جميع الاتصالات (وأي موافقات عليها) التي يرسلها الوسيط الوسيط وأي اتفاقات خطية فيما يتعلق بمعاملات الفوركس بالتجزئة . مثال آخر على متطلبات حفظ السجلات المطبقة على معاملات الفوركس بالتجزئة مستمدة من قانون السرية المصرفية (لدكوبساردكو)، كما تم تعديله من قبل قانون باتريوت الولايات المتحدة وتنفيذه بموجب القواعد الصادرة عن وزارة الخزانة الأمريكية شبكة إنفاذ الجرائم المالية (لدكوفينسنردكو)، الأمر الذي يتطلب وسيط التاجر من أجل إعداد سجلات معينة لها درجة عالية من الفائدة لأغراض المسائل الجنائية أو الضريبية أو التنظيمية والإبقاء عليها والاحتفاظ بها والإبلاغ عنها. 47 قانون التبادل تنص المادة 17 أ -8 على أن يتقيد تجار الوساطة بمتطلبات الإبلاغ، وحفظ السجلات، والاحتفاظ بالسجلات في اللوائح التنفيذية للاتفاقيات التجارية. 48 صافي متطلبات رأس المال والهامش يجب على كل وسيط - تاجر أن يلتزم بقاعدة الصرف رقم 15c3-1، التي تنص على الحد الأدنى من متطلبات رأس المال التنظيمي الرقابي لتجار الوساطة، وهي تنطبق على جميع الأنشطة التجارية للوسيط، بما في ذلك الفوركس. وتلاحظ اللجنة أنه بموجب المادة 15 ج -3-1 من قانون التبادل، يجب خصم أي تعرض حالي غير مضمون من قبل وسيط - تاجر إلى معاملات الفوركس بالتجزئة عند حساب رأس المال الصافي للشركات. وتسري أيضا أحكام القاعدة الرأسمالية الصافية التي تتناول رسوم الالتزامات التعاقدية بموجب القاعدة 15 ج 3-1 (ج) (2) '8' على الالتزامات المتعلقة بالعملات الأجنبية. وعلاوة على ذلك، وفقا للبند 7 قانون التبادل، يتم تعيين متطلبات الهامش وسيط تاجر عموما وفقا للوائح تينسب 49 وقواعد الهامش سرو. 50 متطلبات الإبلاغ يطلب من الوسيط والتاجر أن يقدم إلى اللجنة التقارير المالية والتشغيلية الدورية (أي تقارير التركيز)، على النحو المنصوص عليه في المادة 17 أ -5 من قانون التبادل، التي تتضمن معلومات ذات صلة بشأن وسيط التاجر، بما في ذلك المعلومات المتعلقة به إن وجدت. بالإضافة إلى ذلك، نصحت فينرا شركاتها الأعضاء بأن توسع تجار الوساطة في أعمالها لتشمل معاملات الفوركس بالتجزئة يشكل تغييرا جوهريا في العمليات التجارية وفقا للقاعدة 1017 (أ) من ناسد، ويجب على تجار الوساطة أولا التقدم بطلب والحصول على موافقة من فينرا لإجراء هذا النشاط. 51 بالإضافة إلى ذلك، وكما نوقش أعلاه، فإن المادة 17 أ -8 من قانون التبادل تتطلب من الوكلاء الوكلاء أن يقدموا تقارير إلى فينسين لأنواع معينة من المعاملات، بما في ذلك المعاملات المشبوهة بالعملات الأجنبية والعقود الآجلة والخيارات بالعملة الأجنبية. 52 متطلبات السلوك المهني في سياق الامتثال لبعض متطلبات قانون الصرف والقواعد واللوائح الواردة أدناه، وقواعد سرو المتعلقة بسلوك العمل، يجب على تجار الوساطة التعامل مع تجارة الفوركس بالتجزئة. على سبيل المثال، كما نوقش أعلاه، فإن قاعدة فينرا 2010 (قاعدة ناسد سابقا 2110)، التي تتطلب من التجار الوكلاء، في تسيير أعمالهم، لمراقبة معايير عالية من الشرف التجاري ومبادئ التجارة العادلة والمنصفة، تنطبق على كل من وسيط - تجار الأعمال، بما في ذلك تجارة الفوركس بالتجزئة. 53 وقد لاحظت فينرا أن الأمثلة التالية للسلوك فيما يتعلق بأعمال الفوركس بالتجزئة محظورة بموجب القاعدة فينرا 2010، بما في ذلك: اختلاس أو سوء معاملة أموال العملاء باستخدام أو بيع أو تأجير منصات التداول الإلكترونية التي تسمح لدكوسليباجردكو من عمليات الإعدام التجارية بطريقة تؤثر بشكل غير متناسب أو غير عادل على العميل التلاعب أو عرض علامات اقتباس كاذبة تقدم وهمية، أو لدكوديمونستراتيون، رديقو الحسابات التي لا تعكس بدقة مخاطر تداول العملات الأجنبية مما يجعل التعديلات سعر ما بعد التنفيذ التي هي غير مناسبة وغير مواتية للعميل التماس الأعمال وإدخال العملاء إلى تاجر الفوركس دون بذل العناية الواجبة الكافية على تاجر الفوركس، أو بطريقة تضلل العميل عن تاجر الفوركس أو تداول العملات الأجنبية، بما في ذلك كيف سيتم الاحتفاظ أموال العملاء فشل في بذل العناية الواجبة على أي المحامين التي تقدم عملاء الفوركس إلى وسيط - بدء طباعة الصفحة 41681 تاجر و قبول الصفقات ذات الصلة بفوركس من كيان أو فرد الذي يلتمس تجارة الفوركس التجزئة نيابة عن الشركة بطريقة مضللة أو خادعة. (54) يتعين على الوكلاء الوكلاء أيضا معالجة معاملات الفوركس بالتجزئة فيما يتصل باحتياجات حساب مصرفي احتياطي العملاء بموجب المادة 15-3-3 من قانون الصرف. عند حساب المبلغ الذي يجب أن يقوم الوسيط الوديع بإيداعه نيابة عن عملائه في حساب مصرفي احتياطي عملا بقاعدة الصرف رقم 15c3-3 (e)، يجب على الوسيط - الوسيط أن يستخدم الصيغة المنصوص عليها في قاعدة إكسهانج أكت 15c3-3a. وعلى وجه التحديد، قام موظفو اللجنة بتفسير المادة 15-3-3 من قانون التبادل على أن يشترط على الوسيط الوسيط أن يتضمن الرصيد الصافي المستحق للعملاء في حسابات السلع غير الخاضعة للتنظيم، مع تخفيض أي ودائع نقدية أو أوراق مالية مع أي منظمة مقاصة أو وسيط مقاصة فيما يتعلق بالعقود المفتوحة في هذه الحسابات. وعلاوة على ذلك، يجيز قانون التبادل الوارد في المادة 15 (ب) (4) (هاء) للجنة فرض جزاءات على تاجر وسيط لفشله بشكل معقول في الإشراف على شخص آخر يخضع لإشراف الشركات الذي ارتكب انتهاكا لقوانين محددة، بما في ذلك سي ، ما لم تكن إجراءات وسيط التاجر قد وضعت، ونظاما لتطبيق هذه الإجراءات، من المعقول أن يتوقع أن يكشف عن انتهاك القانون بقدر الإمكان عمليا. 56 وهكذا، ينبغي أن يشمل تجار الوساطة العاملين في تجارة الفوركس بالتجزئة في سياساتهم وإجراءاتهم آليات لمنع واكتشاف الانتهاكات المحتملة للقوانين واللوائح المعمول بها فيما يتعلق بتلك الأعمال. الأمثلة الواردة أعلاه ليست شاملة لجميع المتطلبات التنظيمية التي تديرها اللجنة والتي تتورط في تجارة الفوركس بالتجزئة التي يقوم بها تجار الوساطة. ومن خلال تقديم هذه الأمثلة، لا تعتزم اللجنة أن تقترح أن أحكاما أخرى، وقواعد وأنظمة، بما في ذلك أحكام مكافحة الاحتيال وقواعد سرو، قد لا تنطبق على تجارة الفوركس بالتجزئة. وفي الوقت نفسه، لا يقصد من هذه القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة فرض التزامات تنظيمية جديدة على تجار الوساطة فيما يتعلق بهذه الأعمال. جيم - المادة 15 ب12-1 ت (ج): السمسارون المتعاملون الذين يتصرفون عملا باللجنة تنص القاعدة 15 ب12-1 ت (ج) على أن أي وسيط أو تاجر مسجل ينخرط في أعمال تجارة النقد الأجنبي بالتجزئة وفقا للفقرة (ب) من هذه القاعدة في تاريخ سريان هذه القاعدة أو بعده، حتى 16 يوليو 2012، يتصرف عملا بالقاعدة أو اللائحة الموصوفة في القسم 2 (ج) (2) (هاء) (2) ، بصيغته المعدلة بموجب المادة 742 من قانون دود - فرانك. وستسمح هذه القاعدة لمتداولي الوساطة الذين ينخرطون في تجارة الفوركس بالتجزئة للقيام بذلك حتى 16 يوليو 2012، رهنا بالامتثال للمتطلبات المعمول بها حاليا. وتنطبق القاعدة 15b12-1T (ج) على تجار الوساطة الذين دخلوا قبل تاريخ سريان القاعدة في معاملات الفوركس بالتجزئة التي تستمر بعد تاريخ النفاذ. وتنطبق القاعدة أيضا على تجار الوساطة الذين يبدأون بعد تاريخ سريان القواعد للانخراط في معاملات الفوركس بالتجزئة. وكما أوضحت اللجنة أعلاه، أبلغت شركة فينرا شركاتها الأعضاء بأنه يجب على الوسيط الوسيط الذي يتوسع في تجارة الفوركس بالتجزئة أن يتقدم بطلب للحصول على موافقة على إجراء هذا النشاط، كتغيير في العمليات التجارية وفقا للقاعدة 1017 (أ) . دال - القاعدة 15 ب12-1 ت (د): انتهاء الصلاحية تنص القاعدة 15 ب12-1 ت (د) على أن القاعدة ستنتهي ولم تعد سارية المفعول في 16 يوليو / تموز 2012. وترى اللجنة أن تاريخ غروب الشمس مناسب لأن ذلك سيسمح الإطار التنظيمي الحالي لقطاع تجارة الفوركس بالتجزئة للاستمرار لفترة محددة وبالتالي إعطاء اللجنة وقتا كافيا لتحديد ما هي الخطوات المناسبة الأخرى، إن وجدت، التي يتعين اتخاذها فيما يتعلق بأعمال الفوركس بالتجزئة. III. طلب التعليق تطلب اللجنة تعليقات من جميع أفراد الجمهور فيما يتعلق بجميع جوانب القاعدة المؤقتة المؤقتة المؤقتة وممارسات السوق الحالية التي تنطوي على معاملات الفوركس بالتجزئة، فضلا عن أي حماية للمستثمرين أو أي شواغل أخرى ينبغي معالجتها من خلال وضع قواعد اللجنة. وتطلب اللجنة بصفة خاصة التعليقات من وجهة نظر تجار الوساطة الذين يعملون حاليا في تجارة الفوركس بالتجزئة، وسيط الوكلاء الذين يخططون للانخراط في مثل هذه الأعمال، والعملاء الذين يستخدمون معاملات الفوركس بالتجزئة، و إكبس. وإلى جانب المناقشات المستمرة مع المشاركين في السوق وغيرهم من الهيئات التنظيمية، تعتبر اللجنة أن عملية وضع القواعد هذه وسيلة هامة لجمع المزيد من المعلومات من الأطراف المتضررة بشأن النطاق الحالي لطبيعة معاملات الفوركس بالتجزئة وطبيعتها. Such information will inform the Commissions thoughtful review of the appropriate regulatory framework for retail forex transactions before or beyond the expiration of the interim final rule. The Commission also seeks comment on the particular questions below, which have been designed to elicit a robust discussion of the uses and reasons for such transactions as they occur today, as well as the potential need for additional regulation. The Commission will carefully consider all comments received, and will benefit especially from detailed comments and comments responding to other commentary in the public file for this rulemaking. Interim Final Temporary Rule 1. Should the Commission clarify or modify any of the definitions included in Rule 15b12-1T If so, which definitions and what specific modifications are appropriate or necessary 2. Are the requirements in Rule 15b12-1T sufficiently clear Is additional guidance from the Commission necessary 3. Rule 15b12-1T is an interim final temporary rule that is set to expire on July 16, 2012. Should the Commission extend the expiration date of the rule and if so, for how long Possible Permanent Rule Regulating a Retail Forex Business 4. Should the Commission propose new rules relating to the retail forex business operated by broker-dealers for public comment, issue a final rule amending the interim final temporary rule, issue a final rule adopting the interim final temporary rule as final, or allow the interim final temporary rule to expire without further action, which would allow the statutory prohibition to take effect If further rulemaking is appropriate, what shoul d those rules provide 5. Should the Commission prohibit a broker-dealer from engaging in retail forex transactions altogether Alternatively, should the Commission prohibit a broker-dealer from engaging in retail forex transactions other than forex transactions engaged in solely (1) to effect the purchase or sale of a foreign security or in order to clear or settle such purchase or sale, or (2) to facilitate distribution to customers of monies or securities received through corporate actions (e. g. coupons, dividends, class action settlements, and rights offerings) Start Printed Page 41682 with respect to foreign securities Should the Commission permit other retail forex transactions that otherwise facilitate customers securities transactions and minimize risk exposure to customers from changes in foreign currency rates Do investors have adequate recourse against broker-dealers for any misconduct related to retail forex transactions Would retail forex customers be harmed if broker-dealers were unable to provide them with certain forex-related services Which services What benefits might retail forex customers receive in connection with forex-related services offered by broker-dealers, as compared to other intermediaries Would the benefits outweigh potential harm 6. Should the Commission adopt rules modeled on the Final CFTC Retail Forex Rule, the Final FDIC Retail Forex Rule, or the Proposed OCC Retail Forex Rule If so, which aspects of those rules should the Commission consider a dopting What would be the associated costs and benefits 7. Should the Commission adopt final permanent rules governing retail forex transactions If so, what should those rules address 8. Are there any requirements or prohibitions not covered in the Final CFTC Retail Forex Rule, the Final FDIC Retail Forex Rule, or the Proposed OCC Retail Forex Rule that the Commission should address Do existing Exchange Act provisions, rules and regulations thereunder, and SRO rules governing broker-dealers appropriately protect retail forex customers of broker-dealers Should the Commission consider rulemaking to address any concerns that are not adequately addressed under the current regulatory framework 9. What distinctive characteristics of retail forex transactions should the Commission take into consideration if it were to engage in further rulemaking relating to such transactions Are there certain types of retail forex transactions (e. g. rolling spot transactions) that warrant Commission rulemaking to address specific disclosure and other investor protection concernsthinsp 58 Business Practices of Broker-Dealers Engaged in Retail Forex Transactions 10. What is the extent of the retail forex business currently conducted by broker-dealers Does the retail forex business currently conducted by broker-dealers consist solely or primarily of forex transactions to facilitate customers securities transactions and minimize risk exposure to customers from changes in foreign currency rates In general, what proportion of the retail forex business currently conducted by broker-dealers do such transactions account for Please provide as comprehensive of a description as possible of the retail forex activities of broker-dealers. 11. For what other reasons do broker-dealers engage in retail forex transactions and what proportion of the retail forex business currently conducted by broker-dealers do such transactions account for What benefits do these transactions provide to customers What risks do customers face by engaging in such transactions 12. Provide estimates of the absolute size of the retail forex business (in both dollar amounts and numbers of transactions) conducted by the broker-dealer. What does this business represent as an estimated percent of the broker-dealers total business As an estimated percent of its total forex business 13. What is the estimated absolute size of the retail forex business (in both dollar amounts and numbers of transactions) conducted by broker-dealers overall What does this business represent as a percent of their total business As a percent of their total forex business 14. What types of customers engage in retail forex transactions, including rolling spot forex transactions 15. Is the existing regulatory framework for retail forex business as currently conducted by broker-dealers consistent with the protection of investors, the maintenance of fair, orderly, and efficient markets, and the facilitation of capital formation 16. What disclosures do broker-dealers provide to their customers regarding forex transactions that are conducted to facilitate settlement of securities transactions What disclosures do broker-dealers provide to customers regarding forex transactions that are conducted for other purposes (e. g. at the customers request to hedge against currency exchange risk exposure associated with securities transactions, or to engage in speculative activity) Do broker-dealers adequately and fully disclose the risks associated with forex trading Do broker-dealers provide information to customers regarding pricing of forex transactions (e. g. pricing methodology, exchange rates for foreign currencies, how the price was calculated) If so, is this information provided in advance of or following the forex transactions 17. On what basis do broker-dealers price retail forex transactions For example, do broker-dealers use the end-of-day currency exchange rate or some other benchmark Do broker-dealers maintain policies and procedures that govern how forex transactions are handled and priced for retail forex customers If broker-dealers do not provide pricing information to retail customers, what documentation does the broker-dealer maintain to demonstrate the price provided in retail forex transactio ns 18. Are transaction-time records for retail forex transactions currently created and provided to retail customers If not, what would be the cost to create transaction-time records for retail forex transactions What would be the cost to report to customers the transaction time andor the source or basis for the currency exchange rate provided on retail forex transactions 19. For broker-dealers that provide custody services to retail customers, please describe any retail forex business conducted with respect to these custody services. What disclosures are provided to retail customers in connection with custody services What pricing information is provided to retail customers in connection with forex transactions conducted in relation to custody services (e. g. pricing methodology, exchange rates for foreign currencies, how the price was calculated) If pricing information is provided, is this information provided in advance of or following the forex transactions On what basis do broker-dealers price retail forex transactions conducted in connection with custody services Do broker-dealers maintain policies and procedures that govern how forex transactions are handled and priced in connection with custody services for retail forex customers If broker-dealers do not provide pricing information to retail customers in connection with their custody business, what documentation do broker-dealers maintain to demonstrate to examiners the price provided in retail forex transactions 20. Do broker-dealers provide retail customers alternatives for obtaining prevailing prices on retail forex transactions For example, do broker-dealers inform customers that the customer can choose whether the broker-dealers will handle retail forex transactions at rates set under a ldquostanding instructionrdquo ( i. e., non-negotiated trades, where a customer provides the broker-dealer discretion with respect to handling the forex transaction) or as a negotiated trade Where a broker-dealer provides a Start Printed Page 41683 ldquostanding instructionrdquo process for customers, what methods are used to determine the appropriate exchange rate Do retail customers receive the interbank rate or some other rate 21. What conflicts of interest exist in connection with broker-dealers handling and pricing of retail forex transactions How do broker-dealers manage these conflicts of interest Do broker-dealers disclose when they are acting as a counterparty to a forex transaction with a retail customer 22. What compensation structures do bro ker-dealers apply to retail forex transactions (e. g. per trade commissions, spreads, both) Do broker-dealers charge retail forex customers rolling fees or additional transaction fees, such as maintenance charges, software licensing fees, commissions paid to introducing brokers or other third-party service providers Are there breakpoints offered to retail customers based on, for example, volume or number of trades If so, are the breakpoints available to all retail customers 23. What fees are charged by broker-dealers for each type of retail forex trade What is the prevailing market rate for retail forex transactions How does this differ from the prevailing market rate for forex transactions with ECPs Does the prevailing market rate differ for standing instruction fees and negotiated trade fees 24. Do broker-dealers disclose all compensation charged to retail customers At what point during the customer relationship are compensation disclosures made (e. g. prior to any forex transactions, following a forex transaction) What is the scope and breadth of those disclosures Should the Commission consider rules that would expand broker-dealers disclosure obligations 25. In light of the authority provided under section 742 of the Dodd-Frank Act for the Commission to consider any other standards or requirements in connection with retail forex transactions that it determines to be necessary, when a broker-dealer solicits business for and introduces customers to a forex dealer, what due diligence does the broker-dealer conduct about the forex dealer What policies and procedures do broker-dealers have in place, if any, regarding supervision of unregistered solicitors that introduce forex customers to the broker-dealer and that are employees or agents of the broker-dealer 26. What policies and procedures do broker-dealers have in place regarding advertisements and marketing materials related to forex services offered to retail customers 27. Do broker-dealers provide information to customers regarding access to the interbank currency market 28. What disclosures do broker-dealers make to retail customers regarding the performance and accuracy (including slippage rates) of electronic trading platforms or software sold or licensed by or through the firm to customers in connection with forex trading 29. What information do retail customers believe is important for them to receive from broker-dealers regarding their forex transactions 30. What business conduct concerns do retail customers have regarding the manner in which their broker-dealers handle and price forex transactions 31. Do broker-dealers provide structured products to retail customers that require forex transactions at maturity In connection with these types of products, how are the foreign exchange conversion fees calculated and disclosed Is the cost of the conversion embedded in the transaction itself, or must investors pay additional fees for conversion 32. What alternatives for handling forex transactions outside of broker-dealers are available to retai l investors Would a transition of retail forex business out of broker-dealers be efficient or costly from the standpoint of customers IV. Other Matters The Administrative Procedure Act generally requires an agency to publish notice of a proposed rulemaking in the Federal Register . 59 This requirement does not apply, however, if the agency ldquofor good cause finds that notice and public procedure are impracticable, unnecessary, or contrary to the public interest. rdquothinsp 60 Further, the Administrative Procedure Act also generally requires that an agency publish an adopted rule in the Federal Register 30 days before it becomes effective. 61 This requirement, however, does not apply if the agency finds good cause for making the rule effective sooner. 62 The Commission, for the reasons discussed above and below, finds that notice and solicitation of comment before the effective date of Rule 15b12-1T is impracticable, unnecessary, and contrary to the public interest. 63 It was not until mid-June 2011 that market participants first informed the Commission of a possible disruption of a potentially important forex service provided by broker-dealers to retail investors if the Commission did not act swiftly to adopt a rule allowing retail forex transactions by July 16, 2011, the effective date of section 742 of the Dodd-Frank Act. 64 As noted above, one representative of certain market participants stated that ldquoit would expose both broker-dealers and their retail customers to needless operational, price, credit and other risks if the Commission did not allow broker-dealers to engage in foreign exchange activity that is ancillary to the broker-dealers ordinary securities execution, clearing, settlement and booking activity. rdquothinsp 65 The Commission believes that Congress, in enacting section 742 of the Dodd-Frank Act, may not have intended to prohibit certain types of foreign exchange activity, which might be beneficial to retail investors. To allow the existing regulatory framework for retail forex transactions to continue for a defined period, to avoid potentially unintended consequences from broker-dealers immediately discontinuing their retail forex business, and to provide the Commission sufficient time to determine the appropriate regulatory framework regarding retail forex transactions, the Commission is adopting on an interim final temporary basis Rule 15b12-1T. The Commission does not intend to create new regulatory obligations for broker-dealers in adopting this interim final temporary rule. The Commission further emphasizes that it is requesting comment on all aspects of the rule. The Commission will carefully consider the comments it receives. V. Paperwork Reduction Act The Commission notes that interim final temporary Rule 15b12-1T does not create new regulatory obligations for broker-dealers, and therefore does not impose any new ldquocollections of informationrdquo within the meaning of the Paperwork Reduction Act of 1995 (ldquoPRArdquo), 66 nor does it create any new filing, reporting, recordkeeping, or disclosure reporting requirements for broker-dealers that are or plan to be engaged in a retail forex business. Start Printed Page 41684 Accordingly, the Commission did not submit the interim final temporary rule to the Office of Management and Budget for review in accordance with the PRA. The Commission requests comment on its conclusion that there are no collections of information. السادس. Economic Analysis A. Introduction Exchange Act section 23(a)(2) requires the Commission, when adopting rules under the Exchange Act, to consider the impact that any new rule would have on competition, and prohibits the Commission from adopting any rule that would impose a burden on competition that is not necessary or appropriate in furtherance of the purposes of the Exchange Act. Furthermore, section 2(b) of the Securities Act of 1933 and Exchange Act section 3(f) require the Commission, when engaging in rulemaking where it is required to consider or determine whether an action is necessary or appropriate in the public interest, to also consider, in addition to the protection of investors, whether the action will promote efficiency, competition, and capital formation. As noted above, section 742(c) of the Dodd-Frank Act amended the CEA to prohibit broker-dealers from engaging in retail forex transactions after July 16, 2011, absent rulemaking by the Commission to allow such transactions. If there is no such rulemaking in place, then certain transactions that may be considered beneficial to retail investors, such as hedging transactions and securities conversion trades that take more than two days to settle, may no longer be conducted by broker-dealers. Retail investors who transact in foreign securities through a broker-dealer may find it difficult to minimize their currency risk exposure if risk-minimizing hedging transactions are moved outside the broker-dealer. The Commission is adopting interim final temporary Rule 15b12-1T to allow broker-dealers to engage in a retail forex business for one year. This rule keeps in place the regulatory framework that currently exists for broker-dealers, and preserves the ability of broker-dealers to provide, among other services, hedging and conversion trades, to retail investors while the Commission considers what further appropriate steps to take, if any. B. Benefits and Impact on Efficiency, Competition, and Capital Formation Rule 15b12-1T is intended to minimize market disruptions that may occur when section 724(c) of the Dodd-Frank Act goes into effect. Absent rulemaking by the Commission, broker-dealers would be required to exit the retail forex business. Consequently, retail customers who transact with a broker-dealer for their foreign investments may need to find another service provider for their foreign exchange transactions, which could interrupt the customers ability to trade in forex, depending on the availability of retail forex-related services outside of broker-dealers. The interim final temporary rule preserves retail customers access to the forex markets through broker-dealers. To the extent that this provides hedging opportunities for foreign investments or otherwise promotes an efficient investment opportunity set by, for example, permitting the continued use of forex in connection with clearing trades in foreign securities, economic benefits accrue to retail investors, assuming that no close substitutes exist or that retail access to forex is not easily available elsewhere. Furthermore, by preserving a channel for retail customers to access forex transactions, the interim final temporary rule prevents any loss of competition in the retail forex space that could result if broker-dealers were required to exit the business. Potential effects of reduced competition include, but are not limited to, higher customer fees for retail forex transactions charged by remaining service providers, as well as reduced availability of forex services to retail customers if customers no longer have access to these transactions through broker-dealers. C. Costs and Impact on Efficiency, Competition, and Capital Formation Because Rule 15b12-1T preserves the regulatory regime that is in place prior to the effective date of section 742(c) of the Dodd-Frank Act, the rule imposes no new regulatory burdens beyond those that already exist for broker-dealers engaged in a retail forex business. The Commission recognizes, however, that broker-dealers will face regulatory costs and requirements associated with operating in the retail forex market, which are costs and requirements that they already shoulder from doing business. These include costs related to disclosure, recordkeeping and documentation, capital and margin, reporting, and business conduct. For example, a broker-dealer that presently engages in forex transactions with retail customers incurs costs associated with establishing, maintaining, and implementing policies and procedures to comply with regulatory requirements preparing disclosure documents establishing and maintaining forex-related business records and preparing filings with the Commission, which may include legal and accounting fees. As discussed above, the Commission is aware of potentially abusive practices that may be occurring in the retail forex market. To the extent that such practices continue, for example, lack of disclosure about fees and forex pricing, or insufficient capital or margin requirements, the retail forex market may bear costs associated with the inefficient provision of retail forex services. The Commission believes, however, that the cost of market disruption that may occur if the Commission does not promulgate the interim final temporary rule is greater than the cost of maintaining the current regulatory regime while the Commission seeks comment and evaluates whether a more comprehensive regulatory regime is necessary. Because the regulatory requirements for broker-dealers operating in the retail forex market will remain unchanged, Rule 15b12-1T will impose no new burden on competition. Similarly, since the rule preserves an existing regulatory structure, the Commission does not expect any potential impairment of the capital formation process. Finally, because the rule allows hedging transactions, securities conversions, and other transactions that allow investors to continue to have access to these vehicles, the Commission believes that the interim temporary final rule will promote efficiency. VII. Regulatory Flexibility Certification The Commission hereby certifies that pursuant to 5 U. S.C. 605 (b) the interim final temporary rule contained in this release will not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. The interim final temporary rule applies to broker-dealers that may engage in retail forex transactions. However, the Commission does not intend for the interim final temporary rule to impose new regulatory obligations, costs, or burdens on such broker-dealers. While the rule applies to broker-dealers that may be small businesses, any costs or regulatory burdens incurred as a result of the rule are the same as those incurred by small broker-dealers prior to the effective date of section 742 of the Dodd-Frank Act. Broker-dealers have already incurred those costs and regulatory burdens through establishing compliance with the rules adopted by the Commission under the Exchange Act applicable to broker-dealers. Further, the interim final temporary rule does not change the burdens on small broker-dealers relative to large broker-dealers. Accordingly, the Start Printed Page 41685 interim final temporary rule should not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. The Commission requests comment on its conclusion that Rule 15b12-1T should not have a significant economic impact on a substantial number of small entities. VIII. Statutory Basis and Text of Amendments The Commission is adopting Exchange Act Rule 15b12-1T pursuant to section 2(c)(2) of the Commodity Exchange Act, as well as pursuant to the Exchange Act, as amended. Start List of Subjects List of Subjects in 17 CFR Part 240 In accordance with the foregoing, the Securities and Exchange Commission is amending Title 17, chapter II of the Code of Federal Regulations as follows: PART 240mdashGENERAL RULES AND REGULATIONS, SECURITIES EXCHANGE ACT OF 1934 End Part Start Amendment Part 1. The general authority citation for part 240 is revised to read as follows: End Amendment Part Start Authority Authority: 15 U. S.C. 77 c, 77d, 77g, 77j, 77s, 77z-2, 77z-3, 77eee, 77ggg, 77nnn, 77sss, 77ttt, 78c, 78d, 78e, 78f, 78g, 78i, 78j, 78j-1, 78k, 78k-1, 78 l, 78m, 78n, 78n-1, 78o, 78o-4, 78p, 78q, 78s, 78u-5, 78w, 78x, 78 ll, 78mm, 80a-20, 80a-23, 80a-29, 80a-37, 80b-3, 80b-4, 80b-11, and 7201 et. seq. 18 U. S.C. 1350 12 U. S.C. 5221 (e)(3) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(E), unless otherwise noted. Start Amendment Part 2. Add sectthinsp240.15b12-1T to read as follows: End Amendment Part Brokers or dealers engaged in a retail forex business. (a) Definitions. In addition to the definitions in this section, the following terms have the same meaning as in the Securities Exchange Act of 1934 (15 U. S.C. 78 a et seq. ): ldquobroker, rdquo ldquodealer, rdquo ldquoperson, rdquo ldquoregistered broker or dealer, rdquo and ldquoself-regulatory organization. rdquo (1) Act means the Securities Exchange Act of 1934 (15 U. S.C. 78 a et seq. ). (2) Retail forex business means engaging in one or more retail forex transactions with the intent to derive income from those transactions, either directly or indirectly. (3) Retail forex transaction means any account, agreement, contract or transaction in foreign currency that is offered or entered into by a broker or dealer with a person that is not an eligible contract participant as defined in section 1a(18) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 1 a(18)) and that is: (i) A contract of sale of a commodity for future delivery or an option on such a contract (ii) An option, other than an option executed or traded on a national securities exchange registered pursuant to section 6(a) of the Act (15 U. S.C. 78 (f)(a)) or (iii) Offered, or entered into, on a leveraged or margined basis, or financed by a broker or dealer or any person acting in concert with the broker or dealer on a similar basis, other than: (A) A security that is not a security futures product as defined in section 1a(47) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 1 a(47)) or (B) A contract of sale that: (1) Results in actual delivery within two days or (2) Creates an enforceable obligation to deliver between a seller and buyer that have the ability to deliver and accept delivery, respectively, in connection with their line of business. (b) Any registered broker or dealer may engage in a retail forex business provided that such broker or dealer complies with the Act, the rules and regulations thereunder, and the rules of the self-regulatory organization(s) of which the broker or dealer is a member, including, but not limited to, the disclosure, recordkeeping, capital and margin, reporting, business conduct, and documentation requirements, insofar as they are applicable to retail forex transactions. (c) Any registered broker or dealer that is engaged in a retail forex business in compliance with paragraph (b) of this section on or after the effective date of this section shall be deemed, until the date specified in paragraph (d) of this section, to be acting pursuant to a rule or regulation described in section 2(c)(2)(E)(ii)(I) of the Commodity Exchange Act (7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(ii)(I)). (d) This section will expire and no longer be effective on July 16, 2012. By the Commission. Dated: July 13, 2011. End Signature End Supplemental Information 3. thinsp7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(i), as amended by sectthinsp742(c) of the Dodd-Frank Act, defines a ldquoFederal regulatory agencyrdquo to mean the Commodity Futures Trading Commission (ldquoCFTCrdquo), the Securities and Exchange Commission, an appropriate Federal banking agency, the National Credit Union Association, and the Farm Credit Administration. 5. thinspldquoEligible contract participantrdquo (ldquoECPrdquo) is defined in CEA section 1a(18), as re-designated and amended by section 721 of the Dodd-Frank Act. See Public Law 111-203. sectthinsp721 (amending CEA section 1a). The CEAs definition of ECP generally is comprised of regulated persons entities that meet a specified total asset test (e. g. a corporation, partnership, proprietorship, organization, trust, or other entity with total assets exceeding 10 million) or an alternative monetary test coupled with a non-monetary component (e. g. an entity with a net worth in excess of 1 million and engaging in business-related hedging or certain employee benefit plans, the investment decisions of which are made by one of four enumerated types of regulated entities) and certain governmental entities and individuals that meet defined thresholds. The Commission and the CFTC recently have proposed rules under the CEA that further define ldquoeligible contract participantrdquo with respect to transactions with major swap participants, swap dealers, major security-based swap participants, security-based swap dealers, and commodity pools. See Exchange Act Release No. 63452 (Dec. 7, 2010), 75 FR 80174 (Dec. 21, 2010). Because transactions that are the subject of this release are commonly referred to as ldquoretail forex transactions, rdquo this release uses the term ldquoretail customerrdquo to describe persons who are not ECPs. 7. thinspAs used in this release, ldquoretail forex rulerdquo refers to any rule proposed or adopted by a Federal regulatory agency pursuant to section 742(c)(2) of the Dodd-Frank Act. 12. thinsp See 7 U. S.C. 2 (c)(2)(B)(i)(II) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(ii)(I). On September 10, 2010, the CFTC adopted a retail forex rule for persons subject to its jurisdiction. See Regulation of Off-Exchange Retail Foreign Exchange Transactions and Intermediaries, 75 FR 55410 (Sept. 10, 2010) (ldquoFinal CFTC Retail Forex Rulerdquo). The CFTC had proposed its rules regarding retail forex transactions prior to the enactment of the Dodd-Frank Act. See Regulation of Off-Exchange Retail Foreign Exchange Transactions and Intermediaries, 75 FR 3282 (Jan. 20, 2010) (ldquoProposed CFTC Retail Forex Rulerdquo). The Federal Deposit Insurance Corporation (ldquoFDICrdquo) and the Office of the Comptroller of the Currency (ldquoOCCrdquo) subsequently proposed similar rules. See Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 28358 (May 17, 2011) Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 22633 (Apr. 22, 2011) (ldquoProposed OCC Retail Forex Rulerdquo). On July 6, 2011, the FDIC adopted final retail forex rules. See Retail Foreign Exchange Transactions, 76 FR 40779 (July 12, 2011) (ldquoFinal FDIC Retail Forex Rulerdquo). 13. thinsp See 7 U. S.C. 2 (c)(2)(C)(i)(I) and 7 U. S.C. 2 (c)(2)(C)(i)(II) see also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 14. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule applies to rolling spot forex transactions) Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (stating that rolling spot forex transactions should be regulated as retail forex transactions) Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (stating that the CFTC has the authority to fully regulate ldquolook-alike, rdquo leveraged forex contacts, also called off-exchange Zelener contracts as discussed below, Zelener contracts are also called rolling spot transactions) Proposed CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (ldquoThe CFTC Reauthorization Act of 2008 amends the CEA to require that certain intermediaries for forex futures and options and for look-alike contracts ( i. e., those at issue in Zelener ) register in such capacity as the Commission shall determine. rdquo). 15. thinsp See Memorandum from P. Georgia Bullitt, Morgan Lewis, on Pershing LLCmdashProposed Relief regarding transactions in Retail Foreign Exchange to James Brigagliano et al. (June 17, 2011) ( available at sec. gov8203comments8203other8203other-initiatives8203otherinitiatives-56.pdf ) (ldquoMorgan Lewis Memordquo). 16. thinsp See id. 17. thinsp See Gregory Zuckerman, Carrick Mollenkamp amp Lingling Wei, Suspicion of Forex Gouging Spreads, The Wall Street Journal (Feb. 10, 2011) at A1 (describing allegations of overcharging of customers by custody banks in currency trades). 18. thinsp See, e. g., Press Release, CFTC, CFTC Releases Final Rules Regarding Retail Forex Transactions (Aug. 30, 2010) ( available at cftc. gov8203PressRoom8203PressReleases8203pr5883-10.html8203dbk ) (noting that retail forex is the largest area of retail fraud that the CFTC oversees) see also the Financial Industry Regulatory Authoritys (ldquoFINRArdquo) Regulatory Notice 08-66, (Retail Foreign Currency Exchange) (November 2008) (ldquoFINRA Forex Noticerdquo) (describing the retail forex market as opaque, volatile, and risky). 19. thinspIn one of its notices to members, FINRA identified several investor protection concerns, including, among other things, the following: ldquothe retail customer typically does not having pricing information and cannot determine whether the price quoted by the dealer is fairrdquo ldquothe dealer acts as counterparty and establishes the price, which means that the dealer has a conflict of interest in the transactionrdquo ldquoprice comparisons are also complicated by different compensation structuresrdquo and ldquothe currency market is extremely volatile and retail forex customers are exposed to substantial currency risk. rdquo See FINRA Forex Notice, supra note 18. 20. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(1). 21. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(2). 22. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (each defining ldquoretail forex businessrdquo). 23. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(3). 25. thinsp See Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo). 26. thinsp See Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo). 28. thinsp See generally CFTC v. Intl Fin. Servs. (New York), Inc., 323 F. Supp. 2d 482, 495 (S. D.N. Y. 2004) (distinguishing between foreign exchange futures contracts and spot contracts in foreign exchange, and noting that spot transactionsmdashunlike futures contractsmdashordinarily call for settlement within two days) see also Bank Brussels Lambert v. Intermetals Corp., 779 F. Supp. 741, 748 (S. D.N. Y. 1991) (noting that the spot market is essentially the current market rather than the market for future delivery) Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule does not apply to spot forex contracts) Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (explaining that its retail forex rule does not apply to spot forex contracts) Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 (defining ldquoretail forex transactionrdquo as any account, agreement, contract or transaction described in section 2(c)(2)(B) or 2(c)(2)(C) of the CEA as discussed above, by its terms, CEA section 2(c)(2)(C)(i)(II) excludes what are referred to as spot forex transactions). 30. thinspExchange Act Rule 15b12-1T(a)(3)(iii)(B)(2). 31. thinsp See generally CFTC v. Intl Fin. Servs. (New York), Inc., 323 F. Supp. 2d at 495 (distinguishing between forward contracts in foreign exchange and foreign exchange futures contracts) see also William L. Stein, The Exchange-Trading Requirement of the Commodity Exchange Act, 41 Vand. L. Rev. 473, 491 (1988). In contrast to forward contracts, futures contracts generally include several or all of the following characteristics: (i) Standardized nonnegotiable terms (other than price and quantity) (ii) parties are required to deposit initial margin to secure their obligations under the contract (iii) parties are obligated and entitled to pay or receive variation margin in the amount of gain or loss on the position periodically over the period the contract is outstanding (iv) purchasers and sellers are permitted to close out their positions by selling or purchasing offsetting contracts and (v) settlement may be provided for by either (a) cash payment through a clearing entity that acts as the counterparty to both sides of the contract without delivery of the underlying commodity or (b) physical delivery of the underlying commodity. See Edward F. Greene et al. U. S. Regulation of International Securities and Derivatives Markets sectthinsp14.082 (8th ed. 2006). See also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (each explaining that their retail forex rule would not apply to forex forward contracts). 32. thinsp See Final CFTC Retail Forex Rule, supra note 12 Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 33. thinsp See CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861 (7th Cir. 2004) see also CFTC v. Erskine, 512 F.3d 309 (6th Cir. 2008) (discussing Zelener contracts). 34. thinspCEA section 2(c)(2)(E)(ii) refers to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I) (which is incorporated into subparts (i) and (ii) of the Commissions definition of ldquoretail forex transactionrdquo). In addition, CEA section 2(c)(2)(E)(iii)(II) requires the Commission to treat similarly all agreements, contracts, and transactions in foreign currency described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I) and all agreements, contracts, and transactions that are functionally or economically similar to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I). The Commission preliminarily believes that agreements, contracts, and transactions described in CEA section 2(c)(2)(C)(i) (including rolling spot forex transactions) are functionally or economically similar to agreements, contracts, or transactions described in CEA section 2(c)(2)(B)(i)(I). Therefore, the Commission is defining ldquoretail forex transactionrdquo to encompass the types of agreements, contracts, and transactions described in CEA section 2(c)(2)(C)(i), such as rolling spot forex transactions, and is reflected in subpart (iii) of the Commissions definition. See also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12 (both concluding that rolling spot forex transactions are more like futures than spot contracts). Some courts have held these contracts to be spot contracts in form. See, e. g., CFTC v. Erskine, 512 F.3d 309, 326 (6th Cir. 2008) CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861, 869 (7th Cir. 2004). 35. thinsp7 U. S.C. 2 (c)(2)(E)(iii)(II) see also Final FDIC Retail Forex Rule, supra note 12 Proposed OCC Retail Forex Rule, supra note 12. 36. thinspFor example, in Zelener, the retail forex dealer retained the right, at the date of delivery of the currency, to deliver the currency, roll the transaction over, or offset all or a portion of the transaction with another open position held by its customer. See CFTC v. Zelener, 373 F.3d 861, 868 (7th Cir. 2004). 37. thinspThe Commission considers the documentation requirements as a subset of recordkeeping requirements. To avoid confusion, the Commission will refer to these requirements collectively as recordkeeping requirements. 38. thinsp See Public Law 111-203. sectthinsp742(c)(2) (amending CEA section 2(c)(2)). 39. thinspIn this connection, the Commission notes that in the FINRA Forex Notice, FINRA described specific FINRA rules that apply to retail forex activities of broker-dealers, which are referenced below. See FINRA Forex Notice, supra note 18. 40. thinsp See id. 46. thinsp See supra note 40 and accompanying text regarding NASD Rule 2210 (communications with the public). 47. thinsp See 31 CFR Chapter X (formerly 31 CFR Part 103 ) see also 67 FR 44048 (July 1, 2002) (amendments to BSA regulations requiring that a broker-dealer report suspicious transactions). 48. thinsp See Exchange Act Release No. 18321 (Dec. 10, 1981) 46 FR 61454 (Dec. 17, 1981) see also FINRA Rule 3310 (formerly NASD Rule 3011) (requiring FINRA member firms to establish and implement policies and procedures that can be reasonably expected to detect and cause the reporting of suspicious transactions). As FINRA noted, ldquoFINRA member firms engaging in retail forex activities should ensure their Anti-Money Laundering Program addresses the risks associated with the business and includes procedures for monitoring, detecting, and reporting suspicious transactions associated with their retail forex activities. rdquo FINRA Forex Notice, supra note 18. 50. thinspIn 2009, FINRA solicited comment on proposed FINRA Rule 2380 to establish a leverage limitation for retail forex. Specifically, proposed FINRA Rule 2380, as modified by Amendment No. 2, would prohibit any member firm from permitting a customer to: (1) initiate any forex position with a leverage ratio of greater than 4 to 1 and (2) withdraw money from an open forex position that would cause the leverage ratio for such position to be greater than 4 to 1. In addition, it would exempt from the proposed leverage limitation any security as defined in Exchange Act section 3(a)(10). See FINRA Regulatory Notice 09-06 (Retail Forex) (January 2009). FINRA filed Amendment No. 1 to the proposed rule change on August 27, 2009. See Letter from Gary L. Goldsholle, Vice President and Associate General Counsel, FINRA, to Elizabeth M. Murphy, Secretary, Commission (Aug. 27, 2009). On November 12, 2009, FINRA filed Amendment No. 2 to the proposed rule. Amendment No. 2 replaced and superseded Amendment No. 1 in its entirety. The proposed rule change, as modified by Amendment No. 2, was published for comment in the Federal Register on December 8, 2009. Exchange Act Release No. 61090 (Dec. 1, 2009), 74 FR 64776 (Dec. 8, 2009). 51. thinsp See FINRA Forex Notice, supra note 18 (emphasizing that a broker-dealers expansion of business into retail forex constitutes a material change in business operations under NASD rules). 52. thinsp See supra note 48 and accompanying text.

No comments:

Post a Comment